EERSTELIJNSPRAKTIJK DELFT

psychologische behandelingen

Na aanmelding bij de EerstelijnsPraktijk Delft wordt er een afspraak met u gemaakt voor een intake gesprek.


Intake

Bij het intakegesprek worden uw klachten en persoonsgegevens geïnventariseerd en wordt er met u een behandelplan opgesteld. Er wordt gebruik gemaakt van vragenlijsten die meer inzicht kunnen geven in uw klachten en persoonlijke stijl. Deze vragenlijsten worden besproken en zullen tevens tijdens de behandeling meerdere keren worden afgenomen. De conclusies van de intake worden samengevat in een verslag. Met uw toestemming vindt er een rapportage plaats die naar uw huisarts gaat.


U heeft een verwijsbrief van de huisarts nodig om in aanmerking te kunnen komen voor behandeling. U dient deze mee te nemen bij uw eerste afspraak net als uw legitimatie en zorgverzekeringspas


Behandeling

Op basis van de gegevens wordt met u bekeken wat er aan de hand is en wat het beste gedaan kan worden om klachten of problemen aan te pakken. Dit wordt samengevat in een behandelplan. Daarna begint de behandeling. Behandelingen kunnen bestaan uit 4 tot 12 gesprekken (in de basis GGZ) of 12 tot 30 gesprekken (in de specialistische GGZ) afhankelijk van uw klachten en uw eigen mogelijkheden. Er wordt gebruik gemaakt van huiswerkopdrachten en herhaling van klachtenlijsten. Op deze wijze wordt met u het beloop van de behandeling en de klachten in kaart gebracht.


Afsluiting

Aan het einde van de behandeling vindt een eindmeting plaats en wordt het resultaat besproken. Tevens wordt gevraagd naar uw ervaringen met EerstelijnsPraktijk Delft.


Wachttijd

Kijk bij ‘aanmelden’ welke wachttijd u kunt verwachten.


Beroepscode voor psycholoog NIP

Alle psychologen dienen zich bij het uitvoeren van hun werkzaamheden te houden aan regels. Deze regels staan beschreven in een beroepscode en hebben als basisprincipe dat de professional zich verantwoordelijk, integer, respectvol en deskundig gedraagt. Het Nederlands Instituut voor Psychologen (NIP) heeft deze regels in een beroepscode vastgelegd.

John Molenaar doet zijn best u zo goed mogelijk te behandelen en te begeleiden. Toch kan het voorkomen dat u hierover niet tevreden bent. In dat geval is er sprake van een klacht.


Klacht

Een mogelijke klacht kunt u indienen bij het Centraal Bureau Klachtenmanagement in de Zorg via klachten@cbkz.nl  Klachten kunnen digitaal worden ingediend met het klachtenformulier.  


Samen in gesprek

Het heeft de voorkeur dat u uw klacht eerst bespreekt en probeert op te lossen met John Molenaar. Dat geeft eventueel de mogelijkheid iets te herstellen of te verbeteren. Schakelt u liever een derde in, dan kunt u terecht bij een klachtenfunctionaris van het NIP.

copyright 2025 - 504designs